Sve o ugradnji plina u automobil

Ugradnja plina u automobil

LPG ( Liquefied petroleum gas ) koji je kod nas poznat pod imenom TNG ( Tečni Naftni Gas ).

Sam gas predstavlja smešu propana i butana. Najčešći odnos je 60% ( propana ) i 40 % ( butana ). Odnos je podložan promeni u zavisnoti od godišnjeg doba, leti u smeši se nalazi više butana, a zimi više propana. Smeši se dodaje etanetiol ( CH3CH2SH ) , kako bi gas dobio neprijatan miris, uz pomocu koga se otkriva njegovo prisustvo. Na sobnoj temperaturi LPG je u obliku gasa, dok se pri pritisku od 2.2 bar pretvara u tečnost. Sam gas je teži od vazduha. Isporučuje se u čeličnim bocama, koje se pune do 80%-85% kapaciteta zbog određenih termodinamičkih pojava koje se ispoljavaju pri puštanju ( ekspanziji ) gasa. Boce koje ugrađujemo u vozila su atestirane do 80 bara, a pritisak gasa u njoj varira između 8-12 bara.

Koliko je auto gas bezbedan može posvedočiti i test naših akreditovanih novinara iz časopisa/TV emisije SAT PLUS.

TD servis vam nudi mogućnost ugradnje TNGa u sve tipove vozila. Posedujemo veliko iskustvo, kavlitetnu opremu… Svaki naš rad propraćen je adekvatnom garancijom.

Primena autogasa donosi mnoge koristi, neke od njih su:
– ušteda
,
mirniji rad motora,
duži vek trajanja motora ( oko 30% ),
čistije izduvne gasove koji drastično smanjuju zagađenje.

Kalkulator uštede vožnjom na TNG možete videti na ovoj stranici ( klikni )

Danas se autogas ugrađuje korišćenjem dva sistema :
Vakumski ( Venturi )
Sekvent.

A sada neka reč o principu rada:

Vakumski ( Venturi ) sistem, kao i što mu ime kaže, radi na principu vakuma. Ovo je stariji tip uređaja koji je pogodan za ugrađnju u vozila sa metalnom usisnom granom.
Primer ugrađenog uređaja ( klikni ).
Sastoji se iz:

Elektro ventila koji ima ulogu da otvori/zatvori dovod gasa
Isparivača koji gas u tečnom stanju, uz pomoć toplote rashladne tečnosti motora, pretvara u gasovito stanje, i smanjuje pritisak.
Mešača ( Mixer ) koji pravi smešu vazduha i gasa
Štelera koji dozira gas u instalaciji između isparivača i mešača
Benzinskog ventila, koji zaustavlja protok benzina kod karburatorskih motora prema karburatoru u režimu rada na LPG
Multi ventila koji ima više namena, neke od njih su da: spreči prenapunpavanje rezervoara, spreči nekontrolisano isticanje gasa, ispusti gas usled prevelikog pritiska
Boce za skladištenje gasa, koja može biti toroidna ( umesto rezervnog točka ) i cilindrična
Punjača koji je standardizovan pa je moguće puniti gas na svakoj pumpi koja ga ima
Prekidača koji je u kabini i kojim se može ručno prebacivati sa plina na benzin i obrnuto
Bakarnih cevi koje sprovode gas od rezervoara do isparivača

Venturi  plin, običan

Sequent sistem je pogodan za ugrađnju u vozila novije proizvodnje sa plastičnim usisnim granam. Karakteriše ga kompjuterski kontrolisano ubrizgavanje plina, manja potrošnja, i smanjenje snage motora od 3-5% . Ovaj sistem potpuno sam kontrolise svoj rad, to znači da nemate potrebu da prebacujete na benzin kada palite automobil, jer sistem to radi sam.
Primer ugrađenog sekvencijalnog uređaja ( klikni ).
Sastoji se iz:

Plinskog kompujtera koji kontroliše smešu, sekvencu ubrizgavanja gasa u cilindre…
Plinskih dizni kroz koje vrše ubrizgavanje
Elektro ventila koji ima ulogu da otvori/zatvori dovod gasa
Isparivača koji gas u tečnom stanju, uz pomoć toplote rashladne tečnosti motora, pretvara u gasovito stanje, i smanjuje pritisak.
Boce za skladištenje gasa, koja može biti toroidna ( umesto rezervnog točka ) i cilindrična
– Punjač koji je standardizovan pa je moguće puniti gas na svakoj pumpi koja ga ima
Prekidača koji je u kabini i kojim se može ručno prebacivati sa plina na benzin i obrnuto. Ovaj prekidač je ujedino i pokazivač količine gasa u rezervoaru.
Bakarnih cevi koje sprovode gas od rezervoara do isparivača

Šema sistema:

Tipovi boca

– Boce se prave čelika debljine od 3 do 4 mm. Atestirane su na pritisak do 80 bara. Zapremina boca se kreće od 20 do 120 litara


Toro boca


Cilindrična boca

Konvertovanje (prebacivanje) sa venturi (vakumskog) sistema na sekvent:

One response to this post.

  1. signature claudette format presidents decreasing footpaths cryptography eewebsite joggers minimum demand

    Odgovori

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: